26 decembrie 2008

Vrajitoarea din Portobello - Paulo Coelho

Si ma gandeam sa scriu cam tot ce am subliniat pe fiecare carte. Iata:

-Nimeni nu isi sacrifica lucrul cel mai de pret pe care il are: dragostea.

-Nimeni nu isi incredinteaza visurile in mainile celor care le pot distruge.

-Am aplaudat cand ratiunea a pierdut batalia, si n-am putut decat sa ma predau si sa accept ca eram indragostit.

-Vreau sa cred din nou ca lumea magiei e doar un truc reusit. Ca oamenii sunt doar superstitiosi. Ca lucrurile pe care stiinta nu le poate explica nu au dreptul sa existe.

-Restul vietii ei ar fi fost o amara confruntare a celor mai personale vise cu realitatea colectiva. Si-ar fi cheltuit toata energia si bucuria.

-O crima perfecta, in care nu stim cine ne-a asasinat bucuria, de ce sau unde sunt vinovatii.

-Ma intorc. Sau mai bine zis, o parte din mine se intoarce in aceasta lume unde are sens numai ceea ce vedem, pipaim si putem explica.

-Si atunci voi pune o foarfeca deschisa pe noptiera si astfel voi taia continuarea visului.

-Ea traia flirtand cu pericolul.

-Apare mereu o fantana in care pot cadea toate visurile.

-In fata mea se aflau doua drumuri
Am ales drumul mai putin batut
Si asta a contat

-Eram constient ca traiam un moment unic in viata mea; acele momente magice pe care nu le intelegem decat atunci cand au disparut.

-Dar am insistat: cand gura se inchide, ceva important este pe cale de a fi spus.

-Sti ce inseamna cuvantul "extaz" ? Provine din greaca si inseamna "a iesi din sine". A fi tot timpul in afara sinelui inseamna sa ceri prea mult de la trupul si sufletul tau.

-Eu invatam de unul singur, poate cu fantasmele trecutului.

-Ea imi raspunse cu un zambet.

-Nu intotdeauna cautarea frumusetii se asociaza cu ceva practic. Dar asta nu ne opreste sa o cautam, ca si cum ar fi cel mai important lucru de pe lume.

-Ziua are 24 de ore si o infinitate de clipe.

-Intr-un fel pe care nu il pot intelege, bucuria este contagioasa, ca si entuziasmul si dragostea.

-Sigur este ca ne ducem trecutul in spate, ca si cum el ar fi mereu prezent

-Am luptat impotriva monotoniei. Pentru noi nu exista timp, ci numai spatiu.

-M-am purtat ca un copil care tocmai intelege ca lumea nu e plina de monstrii si nenorociri, asa cum ne invata cei mari; e plina de dragoste, indiferent sub ce forma ar aparea.

-Eu eram toti, si toti erau eu si singuratatea mea.

-Noaptea e regatul terorii, al monstrilor trecutului.

-Complicat: de ce nu-mi caut fericirea, daca am fost invatata ca e singurul scop care merita osteneala?De ce ma aventurez pe un drum de care altii se feresc?
La urma urmei, ce e fericirea?
Dragoste, se spune. Dar dragostea nu a adus si nu va aduce niciodata fericirea. Dimpotriva, nu e decat neliniste, un camp de lupta, nopti nedormite, cand ne intrebam daca e bine sau nu ce facem. Adevarata dragoste este plamadita din extaz si agonie.

-Dorintele sunt intotdeauna incomplete; cand sunt indeplinite, numai sunt dorinte, nu-i asa?

-"Realitatea" ta nu se potriveste cu "realitatea" celorlaltora.

-Continua-ti viata asa cum este ea si vei ajunge sa te lovesti de un zid numit "nemultumire".

-Invata-i pe oameni sa fie altfel! Atat! Asta e bucurie. Inseamna sa te multumesti cu ceea ce ai deja.

-Oamenii nu mai incearca sa descifreze misterul vietii. Vor sa faca parte din el. Principiul de baza afirma ca "totul este un singur lucru" .

-Mi-ar placea sa fiu optimist. Sa cred ca in sfarsit fiinta omeneasca si-a gasit drumul catre lumea spirituala.

-E foarte greu sa fii impartial, sa vorbesti despre o relatie care a inceput in admiratie si a sfarsit in ura.

-Dupa aceea, redevenim ce am fost inainte: oameni speriati, care incearca sa para mai importanti decat cred ca sunt.

-Suntem ceea ce vorbim!

-Totul e adoratie daca ai mintea concentrata asupra momentului prezent.

-Reprogrameaza-te in fiecare clipa a zilei cu ganduri care te fac sa cresti. Cand esti iritata, confuza, incearca sa razi de tine insati. Razi tare, razi in hohote de femeia asta care e ingrijorata, nelinistita, care crede ca problemele ei sunt cele mai importante din lume.

-Daca esti singura, tot ce poti face este sa razi de tine.

- Te-a invatat cineva vreodata sa iubesti?
Oare imi citea gandurile?
Si totusi, ca orice om, esti in stare de acest lucru. Cum ai invatat? N-ai invatat: ai crezut. Crede si atunci vei iubi.

-Exista o serie de reguli pe care, daca nu le urmezi, constientul tau nu va accepta ideea ca e fericit.

-Ce vrei? Nu poti sa vrei sa fii fericita, pentru ca asta e usor si plictisitor. N-o sa vrei doar sa iubesti, fiindca asta e imposibil. Ce vrei? Vrei sa gasesti o justificare vietii tale; traieste-o atunci cat mai intens posibil. Lucrul acesta e o capcana si un extaz, in acelasi timp.

-Daca iubitul tau se incurca cu alta femeie, nu uita sa razi.

-Spuneti ca indragiti calatoriile? Folositi gresit cuvantul - dragostea este o relatie intre oameni. Dragostea nu e dorinta, nu e cunoastere, nu e admiratie. E o provocare, un foc ce arde fara sa-l putem vedea.

-Oamenii invata 25% de la un maestru, 25% ascultandu-se pe sine, 25% de la prieteni si 25% de la timp.

-Stau de vorba cu o femeie care ma aude, fiindca barbatii au surzit de tot.

-Noi toti avem datoria sa iubim si sa lasam iubirea sa se manifeste asa cum crede ca e mai bine.

-Sufletul nu are varsta, nu inteleg de ce ne facem atatea griji.

-Stiind ca ii puteam oferi aproape tot, si-a dorit independenta.

-A fost clipa in care am ramas suspendat intre cer si infern, intre explozie si supunere, intre ratiunea rece si emotia distrugatoare.

-Dragostea este! Iubeste si nu pune prea multe intrebari. Doar iubeste.

-Cand ura face pe cineva sa creasca, ea devine una dintre multele forme ale iubirii.

-Iar eu ii voi raspunde: "Pentru ca simteam nevoia sa te inteleg".

Niciun comentariu: